Investitor: SNC Tours Albert (Francuska)
Izvođaći – Konzorcijum (Grupacija) tri firme:
- NGE Batiment (Francuska) – Građevinsko – zanatski radovi
Gradjevinska kompanija (grupacija) sa preko 20,000 zaposlenih
- CESA (Francuska ) – Elektro radovi
Kompanija specijalizovana za elektro radove (jaka i slaba struja)
- EURO BRAVO (Srbija) – Aluminijumsko staklena fasada i ventilisana fasada
Kompanija specijalozavana za sve tipove fasadnih obloga i aluminijumsku stolariju
Predmet ugovora: Rekonstrukcija objekta sa komletnom zamenom fasade
Tip ugovora: Ključ u ruke – Maksimalna Garantovana Cena (PMG – fr)
Specificnost : Ugovor na francuskom jeziku, po francuskom standardu i zakonodavstvu
Bruto površina objekta: 18,000 m2
Spratnost: 3xPo+Pr+16+ 2xPs
Površina fasada :
- Prizemlje i prvi sprat: staklena fasada 470 m2
- Od 2og do 15og sprata: čelična noseća pod konstrukcija 178.000 kg čelika ; niz prozora 4.850 m2; površina brisoleja 3.900 m2
- Novoizgrađene ploče od 2og do 15og sprata : Lodje sa ventilisanom fasadom : 540 m2
- 16 i 17 sprat : staklena fasada 50 m2 ; ventilisanom fasadom : 800 m2
- Stakla : cca 3.750m2
U stambeno poslovnom predgrađu Pariza, mestu Rueil Malmaison, koje je nekada bilo odmaralište kraljeva, nalazi se visoka zgrada izgrađena 1973. godine, koja se prostire na 18 nivoa. Nakon što je dugo bila napuštena, investitor SNC Tours Albert kupio je zgradu u decembru 2018. godine s ambicioznim ciljem da je rekonstruiše. Plan je bio da se doda nova fasada, koja će od drugog do petnaestog sprata izlaziti 15 cm izvan ivice postojećeg betona, odnosno od prethodne fasade, čime se dobija dodatnih 273 m2.
Rekonstrukcija fasadnog omotača uključivala je četiri različita tipa fasade.
Na prizemlju i prvom spratu izvedena je staklena fasada sa karusel vratima.
Od drugog do petnaestog sprata, izvedena je nova čelična podkonstrukcija kao oslonac za prozore u nizu, dok su novoizgrađene ploče na istim spratovima obuhvatale lođe sa ventilisanom fasadom.
Za šesnaesti i sedamnaesti sprat predviđene su staklena i ventilisana fasada.
Zaštita od požara bila je ključan aspekt dizajna, posebno za visoke delove zgrade. Od drugog do petnaestog sprata, planirana je izgradnja “brisoleja” za zaštitu od prenosa požara, koristeći čelični pocinkovani lim od 3mm, u skladu sa francuskim standardom koji se naziva C+D.
Najviši deo zgrade nalazi se na visini većoj od 50 metara od terena, što je činio proces realizacije izuzetno složenim. Od planiranja i projektovanja do izvođenja, svaki korak u realizaciji je zahtevao detaljnu pažnju i preciznost, kako bi se obezbedila sigurnost i dugotrajnost ove impozantne građevine.
Projektovanje, koje prati konceptualno rešenje
Pri projektovanju, suočili smo se s izazovom koji je prevazilazio standardne zahteve. Razmatrajući tip objekta i njegove dimenzije, bilo je jasno da će konceptualno rešenje zahtevati inovativan pristup. Brisoleji, dizajnirani sa i bez perforacija, koji se premeštaju sa sprata na sprat, osim primarne uloge vezano za zaštitu od požara osmišljeni su tako da donose dinamiku fasadi, kreirajući vizuelnu igru svetlosti i senki. Ovaj dizajn nije samo estetski privlačan, već i funkcionalan, pružajući efikasnu zaštitu od sunca.
Međutim, izazovi nisu stali na dizajnu. Postojala je potreba za dokazivanjem da postojeće međuspratne betonske ploče iz 1973. godine mogu konstruktivno da podnesu dodatna opterećenja nove fasade, koja je pomaknuta za 15cm u odnosu na postojeću. Ovo je zahtevalo detaljan statički proračun i poseban pristup u projektovanju, koji je prevazišao uobičajene normative i pravilnike. Uspeli smo da razvijemo rešenje koje ne samo da ispunjava sve tehničke zahteve, već i doprinosi estetskom izgledu i funkcionalnosti objekta.
Tehnologija izvodjenja radova
Tehnologija izvođenja radova na modernim građevinskim projektima predstavlja složen izazov, posebno kada su u pitanju specifični uslovi gradilišta. U projektu na kojem smo radili, demontaža postojeće fasade, montaža potkonstrukcije, prozora, kao i montaža “brisoleja”, zahtevala je upotrebu pokretnih platformi na fasadi (Bi-mats). Ova metoda bila je neophodna zbog nemogućnosti korišćenja skele, s obzirom na to da investitor nije vlasnik cele parcele, a u donjem nivou se nalaze prodavnice i ulaz u podzemnzu garažu na 3 nivoa.
Rentabilnost projekta zavisila je od brzine izgradnje, što je dodatno komplikovano izbijanjem pandemije Covid-19, koja je privremeno zaustavila radove. Ovo je zahtevalo izuzetnu organizaciju i prilagođavanje planova u hodu, naročito na urbanim lokacijama gde je prostor za rad veoma ograničen. Pored toga, logistika materijala bila je izazov, sa preko 50 isporuka šleperom, što je zahtevalo precizno planiranje i koordinaciju.
Suočavanje sa ovim izazovima zahtevalo je ne samo tehničku ekspertizu, već i inovativno razmišljanje kako bi se osigurala optimalna tehnologija izvođenja radova. Uspeli smo da prevaziđemo ove prepreke zahvaljujući dobroj organizaciji gradilišta i primeni naprednih tehnoloških rešenja, čime je projekat uspešno doveden do kraja.
Prijavite se na mejling listu i primajte informacije o obukama i radionociama u oblasti gradjevinarstva kako biste ostali u toku sa FIDIC strandardima.